Een bloem die in hars gegoten wordt, is als het ware vereeuwigd in een massief object. Hierdoor zal de vorm van de bloem niet meer veranderen. Het is mogelijk dat de kleur van de bloem en/of van de hars door de jaren heen wat verkleurd. Plaats een harsgieting daarom altijd uit de zon. Wanneer geprepareerde…
Kan ik mijn bloemen ook zonder omlijsting laten drogen?
Ja, dat kan. Wij raden het echter ten zeerste af. Gedroogde bloemen zijn zeer breekbaar. De bloem zal bij een hoge luchtvochtigheid het vocht uit de lucht opnemen en slap worden. Ook zal de kleur sneller vervagen. Het is dus mogelijk om bloemen zonder omlijsting te laten drogen, maar wij kunnen hier geen enkele garantie…
Wat moet u weten over bloemen in hars?
Een in hars gegoten bloem vormt een bijzonder mooie en blijvende tastbare herinnering aan een dierbaar persoon of moment. De volgende zaken zijn belangrijk om te weten; – Een hars gieting kan mislukken. Lever dan ook, indien mogelijk, extra bloemen aan. Wij drogen zo veel mogelijk bloemen en kiezen de mooiste voor uw hars gieting(en)….
Hoe gaat het proces in zijn werk?
Bloempreparatie is een bijzondere ambacht. Iedere bloem wordt stuk voor stuk gedroogd. Om u meer zicht te geven in het gehele proces en de invloed van het droogprocédé op bloemen vindt u hier meer informatie. Deze is door u te printen zodat u het op uw gemak na kan lezen.
Kan ik ook telefonisch bestellen?
Ja, dat kan. Belt u ons via 0031 (0)412 622208. Wij zullen u dan zo goed als mogelijk adviseren over het prepareren van uw bloemen of boeket. Plaats een bestelling via de website of vul het Bestelformulier 2021.2 in. Voeg deze bij de bloemen in de doos. Wenst u tips voor het verpakken? Bel of…
Kan ik mijn boeket door jullie na laten maken van een foto?
Ja, dat kan! Wij maken regelmatig boeketten na van foto’s. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een trouwboeket van 30 jaar geleden, wat voor het jubileum nagemaakt en vereeuwigd wordt als cadeau. Ook komt het regelmatig voor dat een bruidsboeket de huwelijksdag niet heeft overleefd, bijvoorbeeld door extreme hitte. Regelmatig maken wij de boeketten na van een…
Wat zijn de openingstijden?
Vanwege de ambachtelijke aard van onze werkzaamheden, plannen wij uw afspraak graag vooraf met u. Wij zijn op alle werkdagen aanwezig en op zaterdag is het mogelijk om tussen 11:00 en 13:00 uur langs te komen, maar te allen tijden op afspraak. Neemt u hiervoor telefonisch of per email contact met ons op. Kijk voor…
Heeft mijn preparatie speciaal onderhoud nodig?
Het allerbelangrijkste is dat uw preparatie nooit in de zon of het felle daglicht wordt geplaatst. Ook direct onder een spot is niet aan te raden. Dit om een te snel kleur verloop tegen te gaan. Wandmodellen zoals de Cleo en de Sahara kunt u beter niet boven een warmtebron, zoals bijvoorbeeld een kachel of…
Hoe zit het met annuleren/garantie?
Annuleren? Wanneer u besluit uw preparatie te annuleren, vragen wij u dit binnen 24 uur te doen. Dit omdat er vrijwel direct inkoop/arbeidskosten worden gemaakt. Eventueel gemaakte kosten kunnen op u worden verhaald. Garantie? Een preparatie is een ambachtelijk maatwerk product. Om deze reden zijn onze producten uitgesloten van herroepingsrecht (u kunt uw order niet…
Hoe komt mijn preparatie retour als deze klaar is?
Hierin zijn drie opties; 1. U kunt uw preparatie (op afspraak) in ons atelier op komen halen als deze klaar is. 2. Alle stolpen en grote vitrines zijn te kwetsbaar voor regulier transport. Binnen Nederland is het mogelijk om uw stolp via onze High Care koeriersdienst thuis te ontvangen. Voor € 20,- wordt uw dierbare…