wachten...

Succes

→ Winkelwagen bijgewerkt

Info

→ Winkelwagen bijgewerkt

Succes

E-mail verzonden!

Fout

E-mail niet verzonden!

Fout

Artikel niet meer op voorraad!

Fout

Succes

Succes

Fout

Hoe werkt bloempreparatie?

Wanneer u besluit om uw bloemen te laten prepareren is het belangrijk om uw bloemen op korte termijn naar ons te laten komen, zodat wij het droog proces zo snel mogelijk in gang kunnen zetten. Hierin zijn 3 opties:

1. U komt de bloemen zelf naar ons atelier brengen. Neemt u hiervoor contact met ons op zodat wij uw afspraak in kunnen plannen.
2. Wenst u uw bloemen door UPS af te laten halen (€ 15,-)? In dit geval kunt u via de webshop of telefonisch een order plaatsen. Wij zullen u dan inlichten over de verdere gang van zaken. Wanneer u op een werkdag voor 13:30 uur belt is het voor UPS veelal mogelijk om nog dezelfde dag bij u langs te komen, ook in België (+ € 10,- spoed-afhaalkosten).
Het is ook mogelijk om uw bloemen, als pakket verpakt, af te geven bij een UPS Acces Point in Nederland of België (€ 10,-). Informeert u bij ons naar de gang van zaken.
3. U verzendt de bloemen zelf (via PostNL) naar ons.

Bloempreparatie bestellen

U kunt uw bloempreparatie keuze maken via onze webshop. Gelieve de stappen te volgen en uw gegevens zo compleet mogelijk in te vullen. Wanneer uw bestelling is afgerond, ontvangt u per mail een orderbevestiging. Gelieve deze uit te printen en bij uw bloemen in de doos te plaatsen. Plaatst u liever telefonisch uw bestelling? Print dan het bestelformulier uit, vul deze in en voeg deze toe aan de bloemen in de doos. U vindt het bestelformulier links onderin op onze website. Wanneer u de bloemen komt brengen hoeft u dit niet te doen, we maken dan samen met u de bestelling compleet in ons atelier. U hoeft nog niets te betalen, dat kan wanneer de bloempreparatie klaar is.

Het preparatie proces van bloemen en boeketten

Zodra wij uw boeket ontvangen hebben, zal deze op video worden vastgelegd. Alle bloemen worden uitgebreid geadministreerd, evenals uw wensen. Hierna wordt het boeket gedemonteerd en iedere bloem wordt afzonderlijk gedroogd. Hierna is uw bloem "veilig", het vocht wordt nu aan de bloem onttrokken.

Na een aantal weken zijn de bloemen droog en wordt iedere bloem wederom afzonderlijk geprepareerd. Dat houdt in dat per bloem bekeken wordt hoe deze gefixeerd en behandeld moet worden voor een zo lang mogelijke levensduur. Hierna wordt het boeket, naar aanleiding van de videobeelden, weer gemonteerd in het door u gekozen model. Soms is het nodig om de vorm van het boeket enigszins aan te passen naar het gekozen model. Hierbij verliezen wij nooit de originele schikking uit het oog. Wanneer het boeket naar ons idee te veel aangepast moet worden, zullen wij dat altijd met u overleggen. Wellicht dat het beter tot zijn recht komt in een ander model.

Bloemen vervangen

Vaak lijden boeketten toch wel het een en ander tijdens een bruiloft of een uitvaart. Dit is niet altijd te zien wanneer de bloemen nog vers zijn. Dergelijke beschadigingen komen vaak na het droog proces pas aan het licht. Wanneer beschadigingen wel zichtbaar zijn als de bloemen nog vers zijn, kunt u er vanuit gaan dat deze niet mooier worden na het droogproces. Deze bloemen kunt u dan ook het beste door ons laten vervangen door verse, onbeschadigde exemplaren. Het is mogelijk om enkele, of meerdere bloemen te vervangen zodat het een mooi eindresultaat wordt. Tijdens de bestelprocedure kunt u aangeven of u akkoord gaat met het vervangen van bloemen. Wij bevelen dit, vooral in geval van bruidsboeketten, altijd aan. Als het niet nodig is om bloemen te vervangen doen wij dat niet, omdat juist de originele bloemen zo waardevol zijn. Onze ervaring is echter wel dat men in bijna alle gevallen een esthetisch, mooi resultaat wenst. Wanneer u niet aangeeft dat er bloemen vervangen mogen worden, kan het eindresultaat tegenvallen. Dat zou jammer zijn!

Uw preparatie is klaar!
Tijdens het bestelproces kunt u aangeven hoe u uw preparatie retour wilt ontvangen. Hierin zijn 2 opties:

1. U kunt uw preparatie ophalen en betalen in ons atelier in Oss (stolpen dienen te allen tijden te worden opgehaald in ons atelier)
2. U ontvangt per email uw factuur en u ontvangt uw preparatie per post na betaling. Uw order wordt hierna verzekerd verzonden ( € 9,-).

Hieronder vindt u een reeks van de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? Stel deze dan telefonisch of per email.


Wenst u twee, drie of meerdere items of uitvoeringen? Dan kunt u dat op de volgende manier bestellen;

Vul op de pagina van het gewenste model alle gegevens in. Wanneer u hetzelfde item nogmaals wenst, maar dan in een andere kleur of uitvoering, dient u eerst het eerste item in de winkelwagen te plaatsen. Daarna gaat u terug naar de pagina van het gewenste model en vinkt u wederom alle wensen aan. Plaats deze daarna ook in de winkelwagen. In de winkelwagen heeft u uiteindelijk een overzicht van alle bestelde modellen.

Als u uw bloemen door UPS af wilt laten halen, hoeft u dat alleen bij het eerste model aan te geven. Wanneer u een volgend item bestelt, kunt u bij de vraag "wilt u uw bloemen door UPS af laten halen?" kiezen voor "Ja, al betaald voor afhaalkosten bij ander product"

Ditzelfde geldt voor het aanvinken van de retour opties "verzekerd verzonden na betaling" en "rembours retour". Deze opties hoeft u alleen bij het eerste model aan te vinken. Wanneer u meerdere items bestelt, hoeft u maar één keer verzendkosten te betalen. Als u een tweede, derde of meer modellen bestelt, kunt u ook hier "Ja, al betaald bij ander product" aanvinken.

Op deze manier betaalt u slechts 1 x afhaal- en retour kosten.


Om uw bloemen af te laten halen, dient u eerst een bestelling te plaatsen. Dat kan via de webshop of telefonisch.

Verzenden
In samenwerking met UPS kunnen wij u bloemen op iedere werkdag (ma-vrij) voor € 15,- op laten halen. UPS levert ook alleen op werkdagen aan ons uit. Wanneer u op vrijdag uw bloemen af laat halen worden ze dus op maandag bij ons bezorgd. In dit geval kunt u de bloemen wellicht beter op zaterdag zelf naar ons komen brengen, of u bewaart de bloemen in het weekend koel en in het water waarna ze op maandag via UPS worden verzonden. Wanneer u uw bloemen op dezelfde dag nog op wilt laten halen, komen er € 10,- spoed-afhaalkosten bij. Het is ook mogelijk om, met een door ons aangeleverd verzendlabel, uw pakket naar een UPS Acces Point te brengen (€ 10,-). U vindt het voor u dichtstbijzijnde UPS Acces Point hier.
Uiteraard staat het u vrij om uw bloemen zelf, via uw transporteur naar keuze, naar ons te verzenden. Het zal in dit geval ook als pakket verpakt moeten worden. Wij horen graag van u wanneer u een boeket of bloemen op eigen initiatief naar ons verzendt. Een telefoontje, of mailtje is voldoende.

Verpakken
De bloemen dienen in een passende en gesloten doos te worden verpakt. Voor enkele bloemen volstaat een schoenendoos, voor een boeket kunt u wellicht een doos bij een supermarkt halen. Van kranten proppen kunt u een bodem in de doos vullen. Wanneer u het boeket met het handvat rechtop tussen de proppen plaatst is de kans groot dat het boeket zonder schade vervoerd kan worden. Vul de doos daarna rondom en bovenop de bloemen op met keukenrol.Gebruik vooral geen plastic, dit ademt niet!
Print tenslotte uw orderbevestiging uit en voeg deze toe aan de bloemen in de doos.
In het geval van een telefonische bestelling kunt u een ingevuld bestelformulier bij de bloemen in de doos voegen. U vindt het bestelformulier links onderin op onze website.

stappenplan verpakken boeket.JPG




Vooral wanneer u trouwt in de maanden mei, juni, juli, september en oktober is het verstandig om uw boeket preparatie vooraf te reserveren. Het kan gebeuren dat wij een opname stop in moeten lassen wanneer er te veel vraag is. In het geval van rouw preparatie is het uiteraard lastig om een reservering te plaatsen. Informeert u t.z.t. naar de mogelijkheden.

Reserveren is niet verplicht, wel verstandig.

De kosten zijn afhankelijk van het door u gekozen model. Het prepareren van een volledig boeket kan vanaf € 195,-. Het laten bewaren van één enkele bloem kan al vanaf € 65,-

Wij maken alles voor u op maat, informeer naar de kosten voor uw boeket of bloem. Wij adviseren u hier graag in.

Uw bloemen ondergaan een droog techniek waarbij de vorm van de bloem 3-dimensionaal in tact blijft. Het kleurbehoud verschilt per bloem. Zo wordt rood vaak donkerder, wit kan wat crème ogen en kleuren als roze en paars kunnen wat van tint verschillen. Rozen kunnen donkerder in het hart worden. Dit geldt echter niet altijd. Het kleurbehoud is afhankelijk van meerdere factoren: soort bloem, kwaliteit van de bloem, aanwezige kleurpigmenten, behandeling van de bloem voor het droogproces en in alle gevallen geldt; hoe verser de bloem bij aanvang van het drogen, hoe mooier het eindresultaat.

Sommige materialen krimpen. Denk hierbij aan vruchtjes, besjes, bloemknoppen, vetplantjes, anjers, arabica, bouvardia en gipskruid.

Gedroogde bloemen kijken over het algemeen anders dan verse bloemen. Dat is logisch, al het vocht moet er immers aan worden onttrokken om de houdbaarheid te verlengen. De bloemen worden na het drogen beschermd door een extra fixatie laag. Dit kan er voor zorgen dat er een glanslaagje over de bloem te zien is. Houdt u dus altijd in gedachte dat uw bloemen of boeket anders kunnen ogen na het preparatieproces. De mate waarin verschilt per boeket/bloem.

Gaat u nog trouwen en wilt u graag advies over de te gebruiken bloemen? Neem dan contact met ons op. Wij kunnen u direct vertellen welke bloemsoorten mooi drogen.

Door de jaren heen zullen bloemen langzaam hun kleur verliezen. Het ene boeket heeft na 15 jaar nog kleur, bij een ander boeket zal het er sneller uitgetrokken zijn. Het is lastig om een exacte periode van houdbaarheid af te geven. Dit verschilt echt per boeket. 

Indien nodig ondersteunen wij de kleur van uw bloemen. Ook krijgen alle bloemen een transparante, UV werende preparatie laag. Desondanks dient u uw bloemen altijd uit de zon en het felle daglicht te plaatsen.

Vooral lichtere bloemen zullen eerder zichtbaar verkleuren. Een donker en fel gekleurd boeket blijft zijn kleur langer behouden. Na een jaar kunt u al wat kleurverschil opmerken, dat is geheel normaal. Wij geven een garantie op de kleur van 2 jaar. Wanneer uw boeket binnen 2 jaar naar uw idee te snel verkleurt mag u altijd contact opnemen.



U kunt uw bloemen het beste koel bewaren. Uiteraard is het ideaal wanneer uw bloemen water tot zich kunnen nemen. Zet een op steel gebonden boeket bijvoorbeeld in een vaasje/glaasje water in de koelkast. Wanneer u geen plaats heeft in de koelkast werkt een koele, donkere ruimte ook. Als uw bloemen op een houder, en dus in oase gestoken zijn, kunt u eventueel wat water toevoegen aan de oase. Bij losse bloemen kunt u waterbuisjes vragen bij uw bloemist.

Ja, dat kan. In overleg kunnen we eventueel (enkele) bloemen vervangen. Of niet, precies zoals u het wenst. Het is ook mogelijk om het boeket na te maken van een foto. Informeert u hierover telefonisch naar de mogelijkheden en kosten.

Ja, dat kan! UPS kan de bloemen door heel België, Duitsland en Frankrijk ophalen en bij ons bezorgen. Houdt u er wel rekening mee dat wij de stolpen niet per post kunnen retourneren. U dient deze ten alle tijden in ons atelier in Oss op te halen.

Deze kan uiteen lopen van 8 tot 16 weken.

*update 17-01-2018: momenteel is de levertijd circa 16 weken. 

Via onze webshop kunt u alleen bestellen, niet betalen. Bij ons betaalt u achteraf.

Wanneer uw preparatie klaar is, nemen wij contact met u op. Wilt u uw preparatie per post retour? Dan mailen wij u uw factuur. Zodra wij de betaling ontvangen hebben zal de preparatie verzonden worden.
Als u uw preparatie in ons atelier op komt halen, kunt u vanzelfsprekend ter plekke betalen.

Wij hanteren een betalingstermijn van 14 dagen na factuurdatum. Omdat wij veel tijd en kosten in uw preparatie steken, vinden wij het erg fijn wanneer u binnen deze termijn betaalt. Bij het uitblijven van de betaling zal de openstaande factuur worden overgedragen aan ons incassobureau.

U kunt uw preparatie (op afspraak) in ons atelier op komen halen als deze klaar is. Alle stolpen dienen te allen tijden te worden opgehaald in ons atelier. Deze zijn te kwetsbaar voor verzending.

De overige modellen kunnen per post retour worden gezonden. Wij maken gebruik van de diensten van PostNL en DPD voor alle retourzendingen.

Annuleren?
Wanneer u besluit uw preparatie te annuleren, vragen wij u dit binnen 24 uur te doen. Dit omdat er vrijwel direct inkoop/arbeidskosten worden gemaakt. Eventueel gemaakte kosten kunnen op u worden verhaald.

Garantie?
Een preparatie is een ambachtelijk maatwerk product. Om deze reden zijn onze producten uitgesloten van herroepingsrecht (u kunt uw order niet retourneren). Neem bij vragen over uw order altijd contact met ons op. Wij zorgen er voor dat uw reclamatie in alle redelijkheid wordt behandeld. Wij vinden het erg belangrijk dat u tevreden bent met uw bestelling.
Wij verzenden onze preparaties verzekerd. Eventuele transportschade zal dus door ons worden hersteld.

Wij geven een kleurgarantie van 2 jaar op onze preparaties. Dat betekent niet dat uw bloem(en) totaal niet mogen verkleuren in de eerste twee jaar, maar als het naar uw mening te snel gaat mag u altijd contact opnemen.


Het allerbelangrijkste is dat uw preparatie nooit in de zon of het felle daglicht wordt geplaatst. Ook direct onder een spot is niet aan te raden. Dit om een te snel kleur verloop tegen te gaan. Dit geldt ook voor de harscilinders.

Wandmodellen zoals de Cleo en de Sahara kunt u beter niet boven een warmtebron, zoals bijvoorbeeld een kachel of radiator, hangen.

Vanwege de ambachtelijke aard van onze werkzaamheden, plannen wij uw afspraak graag vooraf met u. Wij zijn op alle werkdagen aanwezig en op zaterdag is het mogelijk om tussen 12:00 en 14:00 uur langs te komen, maar te allen tijden op afspraak. Neemt u hiervoor telefonisch of per email contact met ons op.

Ja, dat kan! Wij maken regelmatig boeketten na van foto's. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een trouwboeket van 30 jaar geleden, wat voor het jubileum nagemaakt en vereeuwigd wordt als cadeau.

Ja, dat kan. Belt u ons via 0031 (0)412 622208. Wij zullen u dan zo goed als mogelijk adviseren over het prepareren van uw bloemen of boeket.

Wanneer u de bloemen via UPS af laat halen, of zelf naar ons verzendt, is het wel belangrijk dat u een ingevuld bestelformulier bij de bloemen in de doos voegt. U vindt dit bestelformulier links onderin op onze website. Gelieve dit formulier uit te printen, in te vullen en bij de bloemen in de doos te doen.